برگزاری ويژه‌برنامه رواق کتاب طرح ملي «ايران قوی»

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما)، ويژه‌برنامه رواق کتاب طرح ملي «ايران قوي» همزمان با گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي، عصر دوشنبه 20 بهمن با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين «حبيب‌رضا ارزاني» رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، «سعيد سعادتي» معاون فرهنگي هنري ستاد فهما، «ابراهيم حيدري» مديرکل دفتر مطالعات و برنامه ريزي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.

در جريان برگزاري اين ويژه برنامه از سرود «ايران من» کاري از گروه سرود «فجر جاويد» کانون فرهنگي هنري غدير استان يزد رونمايي شده و اعضاي کانون به اجراي سرود پرداختند.

همچنين در ادامه اين ويژه‌برنامه دو تن از فعالان فرهنگي برتر مساجد کشور به معرفي کتاب و همچنين ارايه راهکارهاي ترويج فرهنگ مطالعه پرداختند.

«عليرضا لاور»، استاد دانشگاه و فعال مسجدي عرصه کتاب، با بيان اينکه از جمله چالش‌هاي ما در حوزه فعاليت هاي فرهنگي، عدم رعايت الزامات و مهارت هاي ارتباطي در کار تيمي است، اظهار کرد: کتاب «تشکيلات بهشتي» اثري است که در رابطه با مسايل مذکور به رشته تحرير در آمده است، اين کتاب ناظر بر نظرات تشکيلاتي شهيد بهشتي است. آن شهيد از نخبگان حوزه تشکيلات بود؛ توجه به اين نقطه نظرات کمک شاياني در راستاي پيشبرد اهداف فرهنگي است.

در بخش ديگري از اين برنامه، «سيد محمدمهدي ميرصانعي خوانساري» مدير مسول انتشارات «انديشه و فرهنگ جاويدان» و از اعضاي فعال کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در استان تهران و اصفهان؛ ضمن ارائه گزارشي از روند اقدامات صورت گرفته در جهت جريان سازي فرهنگي، افزود :
تعامل کانون هاي فرهنگي هنري با مراکز فرهنگي و انتشاراتي منجر به گسترده تر شدن شعاع ارتباطات مسجد با نوجوانان و جوانان شده و فرهنگ مطالعه در نتيجه آن به سادگي ميان آنها رواج خواهد يافت. استفاده از ظرفيتهاي ادبي و هنري جوانان و نوجوانان در اين گذر مهم خود عامليست براي توسعه ي فرهنگي کشور و جذب حداکثري جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون هاي فرهنگي هنري و…
ميرصانعي خوانساري در پايان افزود: کار فرهنگي فرمول ساده اي دارد اما اجراي آن پيچيده است، چرا که مديران و فعالان فرهنگي بايد با اخلاق مداري و برنامه علمي و مدون و با صداقت در اين عرصه فعاليت کنند و اين امري پيچيده نيست اما تحققش سخت است چرا که با خودسازي فردي ارتباط دارد. اگر چنين شد انفجار نور اتفاق خواهد افتاد.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹