درباره ی ما

انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان 

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان پس از حدود 8 سال سابقه تلاش و مجاهدت فرهنگی در عرصه دانشگاه در سال 1387 با عزم جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و برخاسته از دغدغه فرهنگی و دینی با رویکردی متفاوت در تولید محتوا و کتاب آرایی قدم در عرصه حساس نشر گذاشت.

Image Item
Image Item
Image Item

تنها داشته ی ما در آغاز حرکت؛ توکل به خدای متعال و نیتی پاک و مقدس بود و نه از پشتوانه مالی لازم و نه موقعیت مکانی مشخص و استاندارد برخوردار بودیم. اما با همّت اساتید و همرهان گرامی و فرهیخته مجموعه بحمدالله توانستیم طرحی نو دراندازیم و راهی بس حساس و مهم را به پیش ببریم تا به امروز که یک دهه از آغاز حرکت را سپری نموده‌ایم. لازم به ذکر است از همان آغاز حرکت ارشادات و تشویق و حمایت مفسر قرآن کریم آیت الله حاج سید رضا میرصانعی و نیز استاد گرانقدر و دانشمند والامقام جناب آقای دکتر محمد رفیع حدائق در کنار همراهی و حمایت فکری و معنوی دیگر گرامیان و اساتید خود عاملی محرّک و پیش‌رو به سمت جلو بوده و هست.

از همان آغاز حرکت برنامه انتشارات در سه بخش عمده زیر تقسیم شد و تا به امروز نیز ادامه دارد :

  • تولید محتواهای غنی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی و چاپ نشر آن‌ها
  • جاپ و نشر سفاراشات مؤلفین، نویسندگان و مترجمین 
  • انجام سفارشات طراحی و مراحل قبل از چاپ کتاب و در نهایت  چاپ و نشر آن‌ها

در بخش تولید محتوای انتشارات در گام اوّل در بخش‌ آسیب‌شناسی اجتماعی و فرهنگی آغاز و جهت انسجام بخشی و استغنای هرچه بیشتر آثار از حیث محتوا و شرایط ظاهری، جهتدهی تهیه گردیده تا ضمن دستیابی به این مهم، بتوان از توان و تخصص همکاران فرهنگی، اندیشمندان و صاحبان نظر بهره بیشتری برد. 

تعداد کتاب های نشر شده توسط انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان

چاپ آثار ارزشمند و مؤثر از بزرگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه با رویکرد زدودن پردههای جهل و آگاهی بخشی مذهبی جامعه و مهجوریتزدایی از قرآن و سخنان معصومین علیهمالسلام از اهداف مهم مجموعه می باشد.

همچنین با توجه به کاسته شدن حوصلهها و به نقلی تنبل شدن نسل نو و به دنبال میانراهها گشتن، تدوین زندگینامههایی پرمغز و روان و جذّاب و نقل و بازنویسی حکایان ارزشمند ایرانی و مذهبی را راهی اثرگذار و مهم یافته است. 

در ادامه تولید محتواهای پاک و پاکیزه در حوزه کودک و نوجوان و جوان بخش مهمی از رسالت مجموعه را به خود تخصیص داد و تا به امروز محتواهای ارزشمندی در زمینه های مختلف برای این دسته از مخاطبین ارشمند به زیور طبع آراسته گردیده است.